четверг, 22 апреля 2021 г.

 

22.04.2021 р.
6 клас
ТЕМА.  ПІДЛІТКОВІ  КОМПАНІЇ.

«З ким поведешся, від того й наберешся»
«Скажи мені, хто твій друг, і скажу, хто ти»
Народна мудрість
 Люди завжди об’єднуються в групи, прошу вас визначити свою приналежність до різних груп, заповнивши таблицю.
Заповніть таблицю
Що за група?
Як часто ви зустрічаєтеся?
Що вас об’єднало?
Чи комфортно вам у цій групі?
Особливі правила





-          Що об’єднує людей у групу?
 Отже, люди об’єднуються в групи бажаючи спілкуватися, маючи спільні інтереси, дружбу, симпатії, прагнучи набути певного статусу чи досягти певних цілей. (слайд 3)
  Вправа «Полюси»
Але  приналежність людини до певної групи має як позитивні, так і негативні наслідки.  Визначте позитивні та негативні сторони приналежності людини до групи.  Що вам група дає? Що вимагає?
Отже, ( слайд 4)
«+» Спілкування, підтримка, схвалення, допомога, впевненість у собі,  позбавлення самотності, почуття колективізму, вирішення проблем.
« - » підпорядкування та залежність від інших членів групи (обмеження самостійності), пригнічення почуття індивідуальності, неповторності свого «Я», моральне та фізичне насильство (знущання, приниження, побиття).
  Мозковий штурм
  Часто про групу людей можна почути такий вислів: «Це- компанія…», «Це – колектив…»
-          Які види компаній ви знаєте?
-          Які групи  людей ми можемо назвати колективом?
-          Які з даних компаній можуть становити небезпеку ? чому?
-          Які будуть приносити користь учасникам? Яку саме?
Компанія – товариство, об’єднання людей в певну групу. (слайд № 5,6)
Колектив (від латинського collectivus — збірний), одне з найважливіших вічок суспільства; відносно компактна соціальна група, об'єднуюча людей, зайнятих рішенням конкретної суспільної задачі, що поєднує інтереси індивіда і суспільства і заснований на спільності цілей, принципах співпраці, ціннісних орієнтацій і норм діяльності. (слайд № 7,8)

 У народі кажуть « З ким поведешся, від того й наберешся», «Скажи мені, хто твій друг, і я скажу, хто ти». Тому для вашого здоров’я і безпеки важливо навчитися розрізняти дружні, недружні та небезпечні компанії. Для цього попрацюємо в групах, в які ви об’єдналися самостійно.
Завдання:
Ознайомтеся з матеріалом підручника ст. 101-103  визначте основні ознаки, правила поведінки, які діють:
Ø  в дружніх компаніях;
Ø  в недружніх компаніях;
Ø  в небезпечних компаніях;

МОМІРКУЙТЕ:
-          Які дружні групи є у вашім класі?
-          Чим вони займаються?
-          Чи є недружні? Чому ви так вважаєте?
-          Чи можна назвати ваш клас колективом? Чому?
-          Яке  золоте правило діє в колективі?
Отже, людина, яка прагне отримати безпеку, розвинути свої здібності чи просто поспілкуватися, повинна обирати дружні компанії чи творчі колективи.

ЗГАДАЙТЕ  про негативні сторони перебування людини в групі, про такі  поняття, як підпорядкування, залежність від когось іншого. Трапляється що в групі можуть також маніпулювати певними людьми.
-          Пригадайте способи маніпуляції людьми. Для чого їх використовують?
-           В яких компаніях найчастіше їх використовують? Чому?
-          Чи застосовують ці засоби у ваших компаніях?
-          Як протидіяти їм?
 Способи маніпуляції:
-          Лестощі : підлещуватися, домагаючись свого
-           Наводити брехливі чи псевдонаукові аргументи
-           Посилатися на думку авторитетів.
-           Спокушати обіцянкою популярності
-           Погрожувати відлученням
-           Умовляти
-           Робити винного
      
 Людина, яка знаходиться в групі визнає правила, що діють в даній групі. Але іноді трапляється, що погляди людини не збігаються з цими правилами. Оцініть себе, давши відповідь на питання: «Чи завжди ви здатні прийняти рішення всупереч існуючий думці групи? Чому? Які причини?»
На вашу здатність протистояти групі впливають різні причини: примус, фізичний чи психологічний тиск, авторитет, страх. Все це ми можемо назвати одним словом – агресія?
Дайте відповіді на питання.
-          Що таке агресія?
-           Назвіть причини через які діти іноді поводяться агресивно.
-          Чи знаєте ви фільми, мультфільми, комп’ютерні ігри, які прямо чи опосередковано виховують у вас жорстокість і насилля?
-           Як ви вважаєте, чи варто дивитися такі фільми та грати в такі ігри?
-           А чому ж тоді багато дітей все одно ними захоплюється?
Причини агресії:
•    невихованість;
•    хизування своїми можливостями;
•    невміння спілкуватися;
•    жорстокість;
•    неадекватна самооцінка;
•    відсутність порозуміння в колективі;
•    неуважність або поблажливість дорослих;
•    досвід одержання користі від агресивної поведінки;
•    заздрощі.
Агресія — модель поведінки, що загрожує життю і здоров’ю оточуючих, або коли людину виставляють на посміховище.
Також до агресії належать дії, що спрямовані на позбавлення гідності та поваги людини.
Вона буває фізична та психологічна. Виберіть з наданих картинок, ті що ілюструють фізичну                               ( психологічну) агресію.
АГРЕСІЯ

ФІЗИЧНА
ПСИХОЛОГІЧНА

Бійка
Шантаж
Забирання речей
Ігнорування
Вимагання грошей
Моббінг (кібертритирування)
Погрози
Помста
( слайд № 10)
Агресія небезпечна, тому треба навчитися протидіяти їй.
Можливості протидії виявам агресії і насилля:
1.   У жодному разі не підтримувати вияви агресії і насилля.
2.   Голосно висловити свою думку, підтримати потерпілого.
3.   Не погоджуватися брати участь у негативних діях.
4.   Не боятися розповісти про вияви агресії або насилля до себе та інших людей батькам, учителям, іншим дорослим (яким ти довіряєш).
5.   Зателефонувати до «Служби довіри» (реквізити є на стендах у кожній школі).

Моделювання ситуацій.
Ситуація 1
Використовуючи матеріал підручника  параграф 21  змоделюйте вихід з ситуації
Між двома вашими однокласниками сталася бійка. Змоделюйте вихід з даної ситуації.
                     Ситуація  2
Використовуючи матеріал підручника ст. 144, змоделюйте вихід з ситуації
У вашому класі з’явилася нова учениця. Спочатку її відносини з класом складалися непогано, але згодом клас став ігнорувати її.
                  Ситуація  3
Використовуючи матеріал підручника ст. 144, змоделюйте вихід з ситуації
Батьки щодня дають вам гроші на шкільний сніданок. Але двоє десятикласників весь час у вас їх забирають повністю чи частково. Ваші дії.
                 Ситуація  4
Використовуючи матеріал підручника ст. 144, змоделюйте вихід з ситуації
Ти йдеш із школи додому. Тебе перестріли троє підлітків з іншого класу. Вони агресивно звинувачують тебе в тому, що ти  розпускаєш про одного з них плітки. Ти знаєш, що це неправда. Твої дії.
              Ситуація 5
Використовуючи матеріал підручника ст. 144, змоделюйте вихід з ситуації
Дівчина  з твого класу неприязно ставиться до тебе. Якось з портфеля твого однокласника зник мобільний телефон. Ця дівчина сказала, що бачила тебе біля його парти і що це, напевно, справа твоїх рук. Твої дії

Вправа «Мій емоційний стан»
Продовж речення:
1)     Коли мої друзі ігнорують мене, я відчуваю….
2)     Коли я неприязний з кимось, я відчуваю….
3)     Коли мої друзі  піклуються про мене, я відчуваю…
4)     Коли я піклуюся про інших, я відчуваю….
ВИСНОВОК:  отже, наші емоції,  наше психологічне благополуччя та, навіть, фізичне здоров’я залежить від  відносин з членами групи, компанії чи колективу
ПРЕЗЕНТАЦІЯ

Комментариев нет:

Отправить комментарий